Mozaik Med

Cikkek

Tévhitek a fogyásról

Sokan nagy lelkesedéssel kezdenek életmódváltásba, ám a kívánt eredményt mégsem érik el. Számos fogyókúrás módszer létezik, azonban egyik sem működik teljes szemléletváltás nélkül. A fogyásra és az ideális testtömeg megtartására nincsenek csodaszerek. A leghatékonyabb módszer a tudatos életmód követése rendszeres testmozgással és egészséges táplálkozással. Nézzük melyek a leggyakoribb tévhitek, amelyek negatív irányban befolyásolják célunk elérését.

1.   Gyorsan, egy-két hét alatt le tudom adni a súlyfelesleget

A hosszú évek alatt felszedett túlsúlyt veszélyes rövid idő alatt leadni.  A túl szigorú diéta és a nem mértékletes testmozgás együttesen olyan folyamatot indít be, amely a zsírvesztés mellett jelentős izomszövet- és vízveszteséget eredményez. Ráadásul a fogyás nagy része nem a zsírszövetből történik, így az eredmény látszólagos és átmeneti. A szervezet raktározással próbálja pótolni az elvesztett energiát, az anyagcsere lassul, ami aztán egyenes út a jojó effektushoz. Legyünk türelmesek, havi szinten 2-3 kg testtömeg leadása ideális ütem célunk eléréséhez.

 

 

2.   Ha sportolok, bármit és bármennyit ehetek

Valóban igaz az, hogy aki rendszeresen sportol annak több energiára van szüksége, de ne felejtsük el figyelembe venni a kalória mennyiséget és a tápanyagok helyes arányát. Hiába a sok sport, ha a bevitt napi kalória mennyisége több mint amit a szervezet eléget. Például egy nagy szelet torta kalóriatartalmának elégetéséhez 1 óra kocogásra van szükség. Ami a tápanyagok minőségét illeti, a legfontosabb, hogy csökkentsd a napi szénhidrátbevitelt a hatékony fogyás érdekében és figyelj a fehérje, zsírok és ásványi anyagok megfelelő arányára.

 

3.   Nem szeretek sportolni, inkább nem eszem

Lehető legrosszabb választás. Nincs hatékony diéta rendszeres testmozgás nélkül. A mozgással kalóriát égetünk el. A cél a zsír elégetése, ami megfelelő edzés intenzitás mellett érhető el.  A közepes intenzitású, hosszabb ideig fenntartható kardio edzés mellett végezzünk erősítő gyakorlatokat is. Ha ezt figyelembe vesszük, helyes étrenddel együtt probléma nélkül megvalósul a zsírégetés. !!!!!!!!!!!!!

 

4.   Ha nem iszom, kevesebb lesz a súlyom, tehát fogyok

Valóban igaz az, hogy a folyadékvesztés által kevesebb lesz a súlyunk, ám ez nem jelent valódi fogyást sőt számos negatív egészségügyi  hatás éri a szervezetünket, melynek megfelelő működéséhez 2-3 liter folyadék bevitelére van szükség naponta. Ha a vízháztartás egyensúlya megbillen, csökken mind a fizikai, mind a szellemi teljesítőképességünk.

 


Megosztás

Legutóbbi bejegyzéseink