Mozaik Med

Cikkek

Tévhitek a fogyásról II.

1. Ha keményen edzem a testem egy adott területét, akkor onnan fogyni fogok

Nagyon sokan gondolják azt, hogy bizonyos gyakorlatok elvégzése által képesek fogyni pl. csak a hasukról vagy a combjukról. A zsírvesztésnek sokkal bonyolultabb háttere van és soha sem lokális! A zsírszövet nem szolgál az izomszövet közvetlen energiaforrásaként. A szervezet a zsírt biokémiai folyamatok útján átalakítja és majd egy sokadik lépés után keletkező ketontestek formájában tudja energiaforrásként felhasználni az izom.

Ám az anyagcsere folyamatainknak köszönhetően ez nem csak egy adott területen valósul meg, hanem az egész szervezetet érinti, a zsírvesztés így egyenletesen megy végbe. Egyetlen hatékony megoldás létezik a zsírvesztésre, a megfelelő étrend (diéta) és az edzés együttes alkalmazása!

2. A light ételek fogyasztása által le lehet fogyni

A fogyókúrázók körében nagyon elterjedt, az úgynevezett light termékek fogyasztása. A light kifejezés arra utal, hogy az adott ételnek vagy italnak alacsony a zsír, illetve cukortartalma. Azonban az alacsony cukortartalmú ételek nagyobb mennyiségben tartalmaznak zsírt, és ez fordítva is igaz. A light szócskán túl érdemes megnézni az adott termék összetevőit is. Mivel a csökkentett cukor és zsírtartalom rontja az ízélményt, ezért a kellemes ízhatás érdekében mesterséges anyagokat használnak, amelyek károsak lehetnek az egészségre. Ezek a mesterséges összetevők az arra érzékenyeknél fejfájást, hányást, hasmenést vagy allergiás reakciókat válthatnak ki. Ráadásul az egyik legelterjedtebb édesítőszernek, az aszpartamnak étvágynövelő hatása is van. Az egészséges táplálkozás egyik legfontosabb alapelve az, hogy fogyasszunk minél több természetes, mesterséges adalékok nélküli élelmiszert.

3. Nem szabad zsírt fogyasztani, ha egészségesen akarok táplálkozni

A zsír a szervezet egyik legfontosabb energiaforrása. A zsírok több csoportba sorolhatóak, a szerint, hogy ( ide le kell irni mi a kulonbseg a telitett es telitetlen kozott). Vannak telített, egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak. A telítettség a molekulában található hidrogénre utal. A telített zsírsavak általában állati eredetű zsírok, a telítetlenek pedig a növényi eredetűek. A többszörösen telítetlen zsírsavak mint például az omega-3, -6 különösen jótékony hatással van szervezetünk számára. Egy egészséges ember testének az egyötöde zsír. A zsíroknak fontos szerepe van többek között a hormonháztartásban, sejtjeink membánjának stabilitásában, egyes vitaminok (A, D, E, K) felszívódásában. A telített és telítetlen zsírsavak fogyastását illetően megoszlanak a vélemények. Divatosan elterjedt az a nézet, hogy a növényi eredetű zsírok egészségesebbek, ezt több tanulmány igazolja. Mi mindenképpen azt javasoljuk, hogy a változatosság és a mértékletesség érvényesüljön itt is!


Megosztás

Legutóbbi bejegyzéseink