Mozaik Med

Hírek

Meghódította a Mozaik Med csapata a Tokaji-hegyet

Hagyományt teremtő jelleggel szervezett hegyi futást a Mozaik Med Sportegyesület vezetősége. Először futhattak fel a tagjaink szervezett keretek között a Kopasz hegyre. Ez a hegység az Észak-magyarországi-középhegység utolsó tagja. Mivel Debrecenben és Nyíregyházán nem túl sok domb és hegy van, ezért ha az edzés ilyen fajta típusát szeretnénk gyakorolni, akkor nekünk utaznunk kell és hozzánk a Tokaji-hegy van a legközelebb.

Nagyon jól tudjuk, hogy ha fejlődni szeretnénk és eredményeket elérni, akkor bizony be kell iktatnunk az edzéstervünkbe a hegyi futásokat. Ezek a természet adta lehetőségek kellőképpen megdolgoztatják a lábizmokat, de dombon másként, mint amihez hozzászoktunk sík terepen. Főként a combizmokat és a vádlit veszik igénybe az ilyenfajta edzések. Egyaránt fejleszti a koordinációs és a kondicionális képességet. Javítja a stabilitást, lépéstechnikát, egyensúlyt és a dinamikát. A következő nagyszerű hatása ennek a típusú edzésnek az, hogy kevesebb energiát fog felhasználni a futó hosszabb távon. Javítja a futás hatékonyságát és az izomtömeget is növeli.

Ezért gondoltuk mi is úgy, hogy rendszeresítjük a közösségi futások és a hivatalos edzések mellett a hegyi futást is. Az első alkalomra 2019. július 28-án került sor, amin 20 fő vett részt.

A továbbiakban beszámolókat olvashatnak:

Dr. Illésy Lóránt Mozaik Med debreceni főszervező

Vasárnap reggel összegyűltünk a szokásos helyen: Stadion, Állatkerttel szembeni része. Kilenc kihíváskereső gyűlt össze, így két kocsival kényelmesen elindultunk Tarcalra reggel 7 óra után. Azt már láttuk, hogy a szakadó eső után pára biztosan lesz. Kilenc előtt ott voltunk Tarcalon a Kopasz-hegy lábánál. Voltak szép számmal Nyíregyházáról is, összesen kb. 20-an voltunk. A stratégia a szokásos volt: bemelegítés, futás, nyújtás, és persze a közös fotózás. A bemelegítést Tomi, a nyújtás Adrián debreceni futónagyköveteink vezényelték. A nap mottója mindenképp a „Tiszteld a hegyet!” volt. Nagy lendülettel vágtunk neki a tokaji hegynek. Én többször futottam már ezen a terepen, hozta a szokásost. Jó levegő, gyönyörű táj és 5,5 km emelkedő megállás nélkül, fent pedig a megérdemelt kilátás. Fent a TV-toronynál páran megvártuk egymást, 1-2 közös fotó, aztán vissza le. Felfelé 8 perc / km volt az átlagtempóm, amit lefelé jócskán megfeleztem, így sikerült kifutni magam.  Köszönjük Rácz Tominak a frissítőt a végén.  Végül a csapatépítést folytatva egy közös ebéddel zártuk az eseményt a helyi csárdában. Összességében jó kis tréning volt, biztosan fogunk ismételni.

File AdriánMozaik Med debreceni futónagykövet

Alföldi futók számára biztonságot jelent a rendelkezésre álló nagyerdei sík terep, viszont ezúttal szerettük volna próbára tenni képességeinket nehezített körülmények között is. Ha a terepviszonyokat nézzük és emelkedőre vágyunk rögtön világgossá válik számunkra, hogy utaznunk kell, így esett a választásunk a Kopasz-hegyre. Debreceni delegációnk korai gyülekezést követően negyed 8 felé útnak eredt a helyszínre. Már az autóban megkezdődött a találgatás, hogy vajon ki mennyire fogja bírni az izmos emelkedőket. Ahogy közeledtünk úti célunk felé, érezhető volt az izgatottság: mindenki várta már a találkozót a nyíregyi közösségi futókkal, illetve a több mint 400m szintemelkedést jelentő kihívást.

Közös bemelegítést követően debreceni vezetőnk, Dr. Illésy Lóránt édesapja látott el minket tanácsaival, bátorító szavaival majd ezt követően elkezdtük a hegy megfutását. Mindenki saját tempójában teljesíthette a távot, ami egy fel-le útvonalat (fordulás a tv-torony parkolójában) jelentett. A célba érést követően pótoltunk némi folyadékot, a közös nyújtást követően pedig újra a csúcsra látogattunk –immáron autóval- egy közös kép erejéig. Itt volt lehetőségünk újra szusszanni egyet és gyönyörködni az elénk tárulkozó anyaföldünk szépségében.

Végezetül pedig kicsivel a harangszó előtt már helyet foglaltunk a tarcali csárdában, ahol jó beszélgetést, kiadós étkezést követően hazaindultunk. Nagyszerű alkalom volt ez a kezdeményezés a hegyi futás gyakorlására és a külön székhelyű közösségünk összekovácsolására is. Reményeink szerint mindenki számára szimpatikus volt az esemény, valamint az otthon maradtak számára inspiráló ötlet a következő futásaink látogatása.

Rácz Tamás Mozaik Med debreceni futónagykövet

9-kor találkoztunk Tarcalon a parkolóban. Az út után kicsit kinyújtóztunk és köszöntöttük futótársainkat, illetve váltottunk pár szót. Kezdtünk egy közös fotózással után pedig Dr. Illésy Lóránt édesapja mesélt egy kicsit a hegyről és a hegyifutással kapcsolatban hasznos és remek információkkal látta el az egybe gyűlt publikumot. Főleg azt emelte ki, hogy mik lesznek a megterhelő részek és hogy az előző napi esős időszak után milyen veszélyei lehetnek az útnak. Laci bácsi tanácsai után tartottam egy kis átmozgató bemelegítést, igyekeztem arra törekedni, hogy ne fárasszam le a csapatot, de még se bemelegítés nélkül vágjunk neki a hegynek. Miután a gimnasztikát megcsináltuk utána neki is indultunk az 5.4 km-es útnak. A társaság szépen fegyelmezetten egymást bíztatva futott fel a szerpentinen, amikor valaki úton közlekedő járművet vett észre akkor figyelemre hívta fel a társaságot. Az esős idő után az úton akadtak apró kavicsok és sár átfolyások arra kellett oda figyelni futás közben végig. Voltak, akik autóval mentek fel a hegyre a kísérők közül, ők néha, ha kellett segítettek annak, aki kérte (vizet adtak főleg). Felérést követően kicsit gyönyörködtünk a tájban, voltak, akik fényképeket és videókat készítettek és pici regenerálódást követően indultunk vissza a tarcali parkolóba. Volt, aki akkor futott még fel mikor már futottam vissza, őket természetesen egy hajrával bíztattam. Lent a parkolóban bevártuk egymást és Adrián vezénylésével nyújtó gyakorlatokat végeztünk. A nyújtás után kocsikkal mentünk vissza a hegyre egy csoportkép erejéig. A társaság többsége elindult a tarcali csárdába, ahol jól eső ebéd és beszélgetés után neki vágtunk a haza útnak. Kellemesen elfáradva és élményekkel gazdagodva tértünk haza.

Ha Ön is szeretne a közösségünk aktív tagja lenni csatlakozzon a közösségi futásainkhoz, ha pedig többet szeretne magából kihozni, akkor jöjjön és vegyen részt a hivatalos edzéseinken vagy vegye igénybe a csomagajánlatainkat!